Veelgestelde vragen

In deze veelgestelde vragen-lijst hebben we geprobeerd op zoveel mogelijk vragen een antwoord te geven. Lees hieronder in verschillende categorieën de meest gestelde vragen + antwoorden aan HADEC. Mocht jouw vraag onverhoopt toch niet beantwoord worden, dan kun je natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice info@hadec.nl of bel 085 - 079 9400.

Bestellen 

Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats je producten in je digitale winkelmand. Bij ieder product vind je naast of onder het product, afhankelijk van het apparaat waar je dit op bekijkt, een knop met de tekst “plaats in winkelwagen”. Wanneer je een HADEC account hebt, gaat dit sneller omdat we je dan al kennen. Geen account? Ook dan kun je gewoon bestellen, we hebben dan nog wel wat gegevens van je nodig. Dit wijst zich vanzelf.

Wat is de status van mijn bestelling?

Als je een bestelling hebt geplaatst, kun je inloggen in je account om de status te volgen. Ga naar je account en vervolgens naar bestellingen. In het overzicht zie je meteen je orderstatus.

Niet (alles) ontvangen?

We kunnen niet altijd alle artikelen van één bestelling op hetzelfde moment verzenden. In je account zie je of we alles tegelijkertijd verzonden hebben. Als we wel alles hebben verzonden, kun je het beste even contact opnemen met ons.

Kan ik een bestelling die ik al gemaakt heb nog wijzigen?

Zolang de order nog niet verwerkt is kunnen we die nog aanpassen. Het is helaas niet mogelijk om een bestelling te wijzigen als die al in order staat. Neem contact met ons op als je er niet uit komt.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Als je iets hebt besteld, wil je het ook graag snel ontvangen. Artikelen die direct op voorraad zijn en besteld op werkdagen voor 16:00 uur, heb je meestal de volgende dag in huis. Artikelen die niet op voorraad liggen, zijn iets langer onderweg.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Na het plaatsen van de bestelling en het afronden van de betaling ontvang je een orderbevestiging via de mail. In deze orderbevestiging bevestigen wij de succesvolle bestelprocedure.

Is mijn bestelling gelukt, want ik geen bevestiging gehad?

Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt. Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets je account, kijk dan in jouw spam of ongewenste mail. Zit de mailbevestiging daar niet in, neem dan contact met ons op.

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Wij bieden verschillende betaalmethoden aan; iDEAL of op rekening.

Is mijn product op voorraad?

Op de productpagina, naast de prijs van het product, vind je altijd de meest actuele voorraadstatus van het product.

Bezorgen

Welke bezorgopties hebben jullie?

Jouw bestelling wordt geleverd door onze eigen (Oosterberg) transporteurs of door onze vaste transportpartners. Op werkdagen voor 12:00 uur besteld en op voorraad = next day delivery.

Wordt een bestelling gratis bezorgd?

Wij leveren de beste service en dus is ons antwoord: ja.

Kan ik buiten Nederland laten bezorgen?

In overleg is uiteraard ook bezorging in andere landen mogelijk.

Wordt een bestelling in 1 keer bezorgd?

Als het kan wel. Want dat is natuurlijk het meest praktisch én duurzaam. Als niet elk artikel uit je bestelling even snel bezorgd kan worden, verzenden we het artikel apart zodra het beschikbaar is.

Retourneren

Kan ik een bestelling terug sturen?

Jazeker, dat kan. Ons retourproces ziet er als volgt uit:

  • Neem contact op met onze klantenservice
  • We maken dan een retourticket voor je aan en vertellen je hoe je de artikelen kunt retourneren.

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

Bij artikelen van HADEC is er altijd een retourtermijn van 30 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk). Meer weten? Bekijk dan onze algemene voorwaarden.

Moet ik betalen bij retourneren?

Nee. De kosten voor een retourzending vergoeden wij. Wil je hier meer over weten? Lees dan onze algemene voorwaarden.

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

Neem eerst contact met ons op indien je de artikelen zelf wil afgeven.

Betalen

Hoe kan ik betalen?
Je kan direct met iDEAL betalen en indien je een account bij ons hebt kun je op rekening bestellen en betalen.

Kan ik altijd achteraf betalen?

Als je een account bij ons hebt kun je op rekening bestellen.

Waar vind ik mijn factuur?

We bewaren je factuur online in jouw account. Zo kun je een factuur altijd nog raadplegen en printen zo vaak je wilt.

Kan ik de factuur aanpassen?

Om je gegevens te beschermen kan een factuur niet aangepast worden zodra de bestelling is geplaatst. Is je bestelling nog niet verzonden? Dan kun je die annuleren en opnieuw plaatsen met een nieuw factuuradres.

Terugbetalen

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of achteraf betalen: binnen 3 werkdagen
    • Wij betalen het bedrag altijd terug aan de rekening waarvan wij het geld hebben ontvangen.

Waar vind ik mijn creditfactuur?

Net als je normale factuur, vind je je creditfactuur ook in je account.

Garantie en reparatie

Wat is mijn garantiebewijs?

Je factuur is ook je garantiebewijs. Deze wordt online voor je bewaard, zo raak je deze niet kwijt.

Hoelang geldt de garantie op mijn artikel?

Dat hangt van het artikel af. De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Hoelang die duurt, zie je in de documentatie van je artikel.

Hoe laat ik mijn artikel repareren?

Afhankelijk van merk en product worden artikelen vervangen of gerepareerd. Neem contact met ons op.

Account en voorwaarden

Hoe maak ik een account aan?

Klik hier om een account aan te maken. Hiervoor zijn de volgende gegevens verplicht:

  • KvK nummer
  • Bedrijsnaam
  • Bedrijfsemail
  • Adres
  • Plaats
  • Postcode
  • Telefoonnummer
  • Voor- en achternaam
  • Mailadres

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Vraag hier een nieuw wachtwoord aan. Na het aanvragen krijg je een mail met een link waarmee het wachtwoord gereset kan worden.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Dit kan hier. Na het inloggen kun je in het mijn account via Account gegevens alle persoonlijke gegevens aanpassen.

Waar staan de details van mijn bestelling?

Heb je een bestelling geplaatst met je account? Dan kun je hier inloggen . In het mijn account via 'bestellingen' kun je alle bestellingen terugvinden.

Wat betekent de GDPR/AVG-wet voor mij als klant bij HADEC?

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen voor de bescherming van jouw persoonsgegevens tegen onopzettelijke of onwettige vernietiging of onopzettelijk verlies, wijziging, ongeoorloofde openbaring of toegang en tegen alle andere vormen van onrechtmatige verwerking. Ook eisen wij van onze gegevensverwerkers dat zij dergelijke passende technische en organisatorische maatregelen implementeren.

Jouw gegevens worden niet langer opgeslagen dan nodig is voor de doeleinden waarvoor de persoonsgegevens worden verzameld, tenzij de wet anders voorschrijft. Wij bewaren gegevens van alle verwerkte bestellingen voor de duur van zeven jaar, om te voldoen aan onze verplichtingen op grond van toepasselijke belastingwetgeving. Gegevens van accounts zonder enige bestelling worden niet meer dan 18 maanden bewaard voordat deze uit ons systeem worden verwijderd, hetzelfde geldt voor inactieve accounts van 24 maanden (hiermee bedoelen we dat wij geen enkele interactie hebben gezien van jou met onze website voor een opeenvolgende periode van 24 maanden).

Privacy

Hoe kan ik mijn gegevens inzien?

Je kunt hierover contact met ons opnemen als je wenst:

  • om te weten of wij jouw persoonsgegevens al dan niet verwerken;
  • jouw gegevens te corrigeren
  • jouw gegevens te verwijderen
  • jouw gegevens te beperken, en/of;
  • dat wij jouw gegevens naar een andere organisatie verzenden.
Wij kunnen je om aanvullende informatie vragen die nodig is om jouw identiteit te bevestigen. We willen tenslotte zeker weten dat jij ook écht jij bent.

Delen jullie mijn gegevens met derden?

We verkopen jouw gegevens aan derden en delen je gegevens alleen met externe partijen als dat nodig is voor onze dienstverlening. Derden zijn in dit geval bijvoorbeeld pakketdiensten, leveranciers, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties. Partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou uit naam van HADEC een dienst te leveren.

Meer weten?

Wil je nog meer weten, bijvoorbeeld waar jouw gegevens worden bewaard of wie toegang hebben tot jouw data? Of heb je een vraag die er niet bij staat? Neem dan contact met ons op.

Staat je vraag en/of antwoord er niet tussen?

Kijk dan op onze contactpagina en vul het formulier in. 

Copyright © Hadec Duurzame Energie | Algemene voorwaarden | Privacybeleid en cookies